Bastiaan Bervoets

Bastiaan vindt het geweldig dat we voor radicale innovatie oneindig breed, zelfs filosofisch, mogen nadenken en onderzoeken. Dat we daarbij worden uitgedaagd iets van concrete betekenis te maken voor kinderen en jongeren is voor hem de kers op de taart. Bastiaan verkent ideeën en problemen, en onderzoekt de kern daarvan. Net zo belangrijk vindt hij het om vervolgens met een team projecten in de juiste richting te sturen. Hiervoor zet hij zijn achtergrond in Filosofie en ervaring als docent/trainer in. Hij is goed in het reflecteren op gemaakte stappen in projecten, het vertalen hiervan naar nieuwe plannen en mensen daarin meenemen. Bastiaan wordt ook enthousiast van het delen van ervaring en kennis, dit komt goed van pas bij het houden van praatjes en workshops.

 

 

 

 

Als je een tijdmachine had, naar welke tijd zou je dan teruggaan?

De Renaissance: nieuwe vrijheden, bizarre en vette doorbraken in kunst, wetenschap en politiek!

Betrokken bij de projecten:

16+

Zeggus

Met Zeggus ga je op een speelse manier met elkaar in gesprek over wat je vindt van gesprekken in het verleden, heden en toekomst. Zeggus is een spel voor twee spelers, dat helpt om het gesprek tussen jeugdigen en volwassenen te verbeteren. Je werkt samen aan het perfecte gesprek met elkaar. Feedback, maar dan 2.0.

Bekijk project

16+

JongerenGarage

In de JongerenGarage werken 12 jonge mensen aan de toekomst van de Jeugdhulp. Jongeren hebben de lead in dit ontwerpproces, en worden ondersteund door coaches van Garage2020 en experts uit het veld.

Bekijk project

6+

Databinkie

Databinkie is een tool waarmee we huidige leerlingvolgsystemen aanvullen om de data-feedback op basisscholen inclusief en constructief te maken. Hiermee sluiten we aan op de behoeftes van kinderen rondom data-feedback. Databinkie geeft de controle over data terug aan de leerlingen, geeft hen de mogelijkheid om deze te contextualiseren en toont de perspectivistische kant van dataverzameling (het is slechts één van de mogelijke perspectieven op je schoolcarrière).

Bekijk project

16+

Seev

De Seev App helpt jongeren bij het makkelijker betalen van rekeningen, waarbij ze worden aangesproken vanuit hun eigen taal en leefwereld. Organisaties waaraan de jongere iets moet betalen nemen hun verantwoordelijkheid en de jongere wordt ondersteund bij de betalingen.

Bekijk project

-6

Soemva

Soemva is een vrolijk, fantasievol, laagdrempelig en interactief spel voor ouder en kind bedoeld om de ontwikkeling van de sociaal emotionele vaardigheden van 4-6  jarige kinderen te stimuleren.

Bekijk project