Betül Erat

Betül is een gepassioneerde professional met een achtergrond in culturele antropologie, kunst & cultuur en de sociaal-maatschappelijke sector. Zij heeft zich in verschillende rollen o.a. beziggehouden met thema’s als talentontwikkeling, jeugdwerkloosheid, gezonde leefstijl bij kinderen, evenementen en diversiteit. 

Nu is ze adviseur diversiteit voor de gemeente en ook bookingsagent bij Lilith Agency, waar ze ondervertegenwoordigde creatievelingen, mediamakers en activisten vertegenwoordigd.

Betül is een idealistische doener die graag grenzen verlegt. Ze wil haar achtergrond, energie en betrokkenheid gebruiken om impact te maken met het team van Garage2020, samen voor de jeugd – de toekomst! 

Haar motto? Een quote van Mariame Kaba: “Let this radicalize you rather than lead you to despair.”. Een mooie herinnering om door te zetten in de strijd voor rechtvaardigheid & keuzegelijkheid.

 

 

Welke Disney-personage zou je willen zijn?

“Als ze een Disney-personage kon kiezen, zou het Robin Hood zijn – de held die vecht tegen onrecht en opkomt voor de onderdrukten.”

Betrokken bij de projecten:

16+

Zeggus

Met Zeggus ga je op een speelse manier met elkaar in gesprek over wat je vindt van gesprekken in het verleden, heden en toekomst. Zeggus is een spel voor twee spelers, dat helpt om het gesprek tussen jeugdigen en volwassenen te verbeteren. Je werkt samen aan het perfecte gesprek met elkaar. Feedback, maar dan 2.0.

Bekijk project

16+

JongerenGarage

In de JongerenGarage werken 12 jonge mensen aan de toekomst van de Jeugdhulp. Jongeren hebben de lead in dit ontwerpproces, en worden ondersteund door coaches van Garage2020 en experts uit het veld.

Bekijk project

6+

Databinkie

Databinkie is een tool waarmee we huidige leerlingvolgsystemen aanvullen om de data-feedback op basisscholen inclusief en constructief te maken. Hiermee sluiten we aan op de behoeftes van kinderen rondom data-feedback. Databinkie geeft de controle over data terug aan de leerlingen, geeft hen de mogelijkheid om deze te contextualiseren en toont de perspectivistische kant van dataverzameling (het is slechts één van de mogelijke perspectieven op je schoolcarrière).

Bekijk project

16+

Seev

De Seev App helpt jongeren bij het makkelijker betalen van rekeningen, waarbij ze worden aangesproken vanuit hun eigen taal en leefwereld. Organisaties waaraan de jongere iets moet betalen nemen hun verantwoordelijkheid en de jongere wordt ondersteund bij de betalingen.

Bekijk project

-6

Soemva

Soemva is een vrolijk, fantasievol, laagdrempelig en interactief spel voor ouder en kind bedoeld om de ontwikkeling van de sociaal emotionele vaardigheden van 4-6  jarige kinderen te stimuleren.

Bekijk project