Ontwerptraject
Jongeren
Drugscriminaliteit onder jongeren lijkt op veel plekken steeds normaler te worden. IJmuiden Staat Op brengt lokale bewoners hiertegen in beweging. In deze schaalbare aanpak werken zij tijdens vijf ontwerpsessies in teams toe naar een concrete oplossing, die binnen hun eigen gemeente kan worden uitgevoerd.
Bekijk projectImplementatietraject
Jongeren
Met Zeggus ga je op een speelse manier met elkaar in gesprek over wat je vindt van gesprekken in het verleden, heden en toekomst. Zeggus is een spel voor twee spelers, dat helpt om het gesprek tussen jeugdigen en volwassenen te verbeteren. Je werkt samen aan het perfecte gesprek met elkaar. Feedback, maar dan 2.0.
Bekijk projectInnovatie mindset
Jongeren
In de JongerenGarage werken 12 jonge mensen aan de toekomst van de Jeugdhulp. Jongeren hebben de lead in dit ontwerpproces, en worden ondersteund door coaches van Garage2020 en experts uit het veld.
Bekijk projectOntwerptraject
Jongeren
Met Rap MEe geeft Garage2020 de mogelijkheid aan jongeren om door middel van creatieve reflectie hun stem te laten horen, met de uitnodiging raps op te nemen in een ME-busje.
Bekijk projectImplementatietraject
Kinderen
Kinderen leren oplossingen te ontwerpen, die aansluiten bij hun omgeving, voor complexe maatschappelijke thema’s.
Bekijk projectOntwerptraject
Kinderen
Poco Loco is een knotsgek spel waardoor kinderen spelenderwijs ervaren dat iedereen hulp nodig heeft, maar dat je dit niet altijd ziet. Door de ervaring in te zetten in een reguliere klas, verleggen we de aandacht van het individu naar de klas en bereiden we ze als groep voor op een betere samenleving.
Bekijk projectOntwerptraject
Jongeren
Zicht op Online is een fysieke tool die zorg- of onderwijsprofessionals kunnen inzetten tijdens persoonlijke begeleiding van jongeren. Het brengt op een visuele en speelse manier zowel het fysieke als digitale sociale netwerk van de jongere in kaart. Hierdoor wordt de jongere in de expertrol gezet en daarmee wordt een veilige omgeving gecreëerd voor open gesprekken. Dit biedt hulpverleners een unieke kans om de echte digitale leefwereld van de jongere te begrijpen en op de juiste manier te ondersteunen.
Bekijk projectOntwerptraject
Kinderen
Databinkie is een tool waarmee we huidige leerlingvolgsystemen aanvullen om de data-feedback op basisscholen inclusief en constructief te maken. Hiermee sluiten we aan op de behoeftes van kinderen rondom data-feedback. Databinkie geeft de controle over data terug aan de leerlingen, geeft hen de mogelijkheid om deze te contextualiseren en toont de perspectivistische kant van dataverzameling (het is slechts één van de mogelijke perspectieven op je schoolcarrière).
Bekijk projectOntwerptraject
Kinderen
Gripper geeft kinderen in jeugdhulp grip op de interactie met volwassenen.
Bekijk projectOntwerptraject
Kinderen
Gripper geeft kinderen in jeugdhulp grip op de interactie met volwassenen.
Bekijk projectOntwerptraject
Jongeren
De Seev App helpt jongeren bij het makkelijker betalen van rekeningen, waarbij ze worden aangesproken vanuit hun eigen taal en leefwereld. Organisaties waaraan de jongere iets moet betalen nemen hun verantwoordelijkheid en de jongere wordt ondersteund bij de betalingen.
Bekijk projectPagina 1 van 2