Strategisch vooronderzoek
Kinderen
Met Vleuten Versterkt creëren we een aanpak om de positieve kanten van prestatiedruk te behouden en de negatieve kanten te laten verdwijnen.
Bekijk projectStrategisch vooronderzoek
Kinderen
Van traditionele onderwijslocaties naar inclusieve scholen die maatwerk bieden aan álle leerlingen, ongeacht hun ondersteuningsbehoefte. Dat is het doel. Zo houden we ieder kind binnen de eigen wijk en voorkomen we verwijzingen naar speciaal onderwijs.
Bekijk projectStrategisch vooronderzoek
Kinderen
Het doel van dit project is om kinderparticipatie in Rotterdam vorm te geven. De gemeente wil een systeem ontwikkelen waar kinderen tussen de 4 en 12 jaar mee kunnen praten en meebeslissen over plannen die hun wijk en stad beïnvloeden. Uiteindelijk wil de gemeente Rotterdam ervoor zorgen dat kinderen een volwaardige stem krijgen in de besluitvorming over hun leefomgeving.
Bekijk projectStrategisch vooronderzoek
Kinderen
Ouders van jonge kinderen krijgen een opleiding aangeboden. Onder schooltijd en op de school van hun kinderen. Zo kunnen ze kansen voor zichzelf en hun kinderen vergroten; want het opleidingsniveau, het netwerk en de taalontwikkeling van ouders zijn belangrijke bepalers voor de schoolloopbaan van een kind. Terwijl de ouders leren en werken, worden de jongste kinderen opgevangen in de kinderopvang of voorschool. Hier kunnen ze zich op ontwikkelen en dat draagt bij aan een goede start op de basisschool.
Bekijk projectImplementatietraject
Jongeren
Met Zeggus ga je op een speelse manier met elkaar in gesprek over wat je vindt van gesprekken in het verleden, heden en toekomst. Zeggus is een spel voor twee spelers, dat helpt om het gesprek tussen jeugdigen en volwassenen te verbeteren. Je werkt samen aan het perfecte gesprek met elkaar. Feedback, maar dan 2.0.
Bekijk projectStrategisch vooronderzoek
Jongeren
De Tafelberg is een woongemeenschap, gehuisvest in een voormalig gebouw voor gesloten jeugdzorg. Hier wonen jongeren die uit de jeugdhulp komen samen met studenten en werkende jongeren, met als doel elkaar te ondersteunen en een bloeiende community te creëren.
Bekijk projectOntwerptraject
Jongeren
Jongline is een fysieke tool die zorg- of onderwijsprofessionals kunnen inzetten tijdens persoonlijke begeleiding van jongeren. Het brengt op een visuele en speelse manier zowel het fysieke als digitale sociale netwerk van de jongere in kaart. Hierdoor wordt de jongere in de expertrol gezet en daarmee wordt een veilige omgeving gecreëerd voor open gesprekken. Dit biedt hulpverleners een unieke kans om de echte digitale leefwereld van de jongere te begrijpen en op de juiste manier te ondersteunen.
Bekijk projectInnovatie mindset
Jongeren
In de JongerenGarage werken 12 jonge mensen aan de toekomst van de Jeugdhulp. Jongeren hebben de lead in dit ontwerpproces, en worden ondersteund door coaches van Garage2020 en experts uit het veld.
Bekijk projectOntwerptraject
Jongeren
Mes Less maakt jongeren (10-14 jaar) bewust van de risico’s en gevolgen die het dragen en gebruiken van een mes kunnen hebben. Jongeren ervaren in VR een uitdagende, voor hen herkenbare situatie en kunnen uit een aantal eindscenario’s kiezen, waaronder een einde waarbij ze kiezen voor een mes. In de bijbehorende training denken jongeren samen na over hun eigen keuzes en bijbehorende gevolgen. Hierdoor worden jongeren zich bewust van de risico’s van het dragen van messen, denken ze na over alternatieven en gaan ze na wie ze kunnen benaderen in een voor hen lastige situatie.
Bekijk projectOntwerptraject
Jongeren
BUIT is een interactief lesprogramma dat jongeren leert de signalen van uitbuiting te herkennen en hulpmiddelen biedt waarmee ze zichzelf en anderen kunnen beschermen. Het lesprogramma start met het kijken van een film, waarna de klas in gesprek gaat met één of meerdere personages van de film via een chatbot. De chatbot is menselijk, sympathiek en realistisch. Het bevat audio notes, video’s en foto’s van de personages. De ervaringen en situaties van de personages vormen het uitgangspunt om leerlingen en docenten op een goede manier met elkaar in gesprek te laten gaan.
Bekijk projectOntwerptraject
Jongeren
De Seev App helpt jongeren bij het makkelijker betalen van rekeningen, waarbij ze worden aangesproken vanuit hun eigen taal en leefwereld. Organisaties waaraan de jongere iets moet betalen nemen hun verantwoordelijkheid en de jongere wordt ondersteund bij de betalingen.
Bekijk projectPagina 1 van 2