Levi van Dam

Levi is orthopedagoog en wetenschapper. Zijn kennis op het gebied van pedagogiek en onderzoek combineert hij met zijn ambitie om impact te maken in de levens van gezinnen. Dit doet hij graag in een gezonde combinatie van ondernemerschap en lef. Het liefst in een team van mensen met verschillende achtergronden en perspectieven. Bij Garage2020 is hij actief als kwartiermaker.

 

Innovatie met kinderen en jongeren inspireert hem, omdat zij ons laten zien waar de toekomst naar toe gaat en wij hen kunnen helpen de toekomst te realiseren. Ook, en misschien wel juist, als die toekomst ingewikkeld is door complexiteit in het verleden en heden. Levi houdt er van om dromen te realiseren.

 

 

Als je een tijdmachine had, naar welke tijd zou je dan teruggaan?

“In een tijdmachine zou ik terugkeren naar de tijd van Piet Mondriaan, om van hem te leren hoe hij zichzelf telkens vernieuwde vanuit Amersfoort naar Parijs en New York. “

Betrokken bij de projecten:

Gerealiseerd

ZieJeWel

ZieJeWel is een eenvoudig te gebruiken oplossing voor beeldbellen. De dienst is volledig veilig en privacyvriendelijk en daarom geschikt voor gesprekken met cliënten.

Bekijk project

16+

Ontwikkeling

G-Moji

G-Moji is een zelfhulp app die emoties zichtbaar maakt. Door jongeren te helpen inzicht in hun eigen emoties te krijgen, willen we voorkomen dat ze ergere psychische klachten ontwikkelen.

Bekijk project

Gerealiseerd

Blue Zones

Op zoek naar BlueZones in de jeugdhulp: een reeks onderzoeken waarin gezocht wordt naar gemeenten in Nederland waar sprake is van een opvallend jeugdhulpgebruik, en de redenen hierachter.

Bekijk project

16+

Onderzoek

Yuno

Yuno richt zich op het verminderen en bespreekbaar maken van stress. Met behulp van een biofeedback apparaat en een trainingsprogramma helpen we je om met stressvolle situaties om te gaan.

Bekijk project

-6

Gerealiseerd

De kat is kwijt

Het interactieve spel De kat is kwijt stimuleert positieve verbindingen binnen pleeggezinnen. Het daagt uit emoties te herkennen en ermee te leren omgaan.

Bekijk project