John Komen

John heeft een achtergrond in innovatiewetenschappen. Hij verdiept zich in wat er nodig is om te vernieuwen, daarin staan succesvolle ontwikkelingen en toepassingen van innovaties centraal. Zo slaat hij een brug tussen wat technologisch mogelijk, en wat maatschappelijk haalbaar is. Vernieuwing ziet hij als middel, niet als doel. Daarbij gelooft hij dat ook simpele innovaties een grote impact kunnen maken. Deze overtuigingen neemt John mee in zijn rol als kwartiermaker. Hij draagt zijn enthousiasme graag over en brengt mensen en kansen samen. Zijn kernmotivatie is om jongeren de stem en de gelijke kans te geven die ze verdienen.

 

 

Welk dier zou je willen zijn?

“De kameleon heeft karakteristieken die ik zelf nastreef: een groot aanpassingsvermogen aan zijn omgeving.  Als Gondor lijkt het mij gaaf om hoog boven de Andes de boel in de gaten te houden! “

Betrokken bij de projecten:

12+

Onderzoek

We kick ASS!

We Kick ASS! is een persoonlijk online paspoort waarbij jongeren door verschillende mogelijkheden en initiatieven met betrekking tot talentontwikkeling worden begeleid.

Bekijk project

6+

Gerealiseerd

Blue

Blue is een innovatie in de strijd tegen kindermishandeling, een animatie die in beeld komt bij YouTube filmpjes die door kinderen gekeken worden. De avatar 'Blue' is zelf slachtoffer van kindermishandeling en vertelt kinderen dat het niet oké is als iemand je pijn doet en dat er hulp is.

Bekijk project

12+

Onderzoek

Je Kiest, maar wat?

Één situatie, meerdere keuzes. Welke gevolg heeft welke keuze? Consequenties overzien kan voor jongeren best lastig zijn! In de game 'Je kiest, maar wat?' kom je waargebeurde verhalen van ervaringsdeskundigen tegen, er zijn verschillende keuze-opties, met elk een andere uitkomst.

Bekijk project