12+
Gerealiseerd
Met Rap MEe geeft Garage2020 de mogelijkheid aan jongeren om door middel van creatieve reflectie hun stem te laten horen, met de uitnodiging raps op te nemen in een ME-busje.
Bekijk project12+
Ontwikkeling
Zicht op Online is een fysieke tool die zorg- of onderwijsprofessionals kunnen inzetten tijdens persoonlijke begeleiding van jongeren. Het brengt op een visuele en speelse manier zowel het fysieke als digitale sociale netwerk van de jongere in kaart. Hierdoor wordt de jongere in de expertrol gezet en daarmee wordt een veilige omgeving gecreëerd voor open gesprekken. Dit biedt hulpverleners een unieke kans om de echte digitale leefwereld van de jongere te begrijpen en op de juiste manier te ondersteunen.
Bekijk project6+
Gerealiseerd
Gripper geeft kinderen in jeugdhulp grip op de interactie met volwassenen.
Bekijk project6+
Ontwikkeling
Gripper geeft kinderen in jeugdhulp grip op de interactie met volwassenen.
Bekijk project16+
Ontwikkeling
Voor en met dak- & thuisloze jongeren ontwikkelen we een nieuw woonconcept dat verder gaat dan alleen een dak boven hun hoofd. Terug naar Eigenwaarde biedt ruimte voor zelfvertrouwen, eigenwaarde en persoonlijke ontwikkeling.
Bekijk project16+
Onderzoek
Voor en met dak- & thuisloze jongeren ontwikkelen we een nieuw woonconcept dat verder gaat dan alleen een dak boven hun hoofd. Terug naar Eigenwaarde biedt ruimte voor zelfvertrouwen, eigenwaarde en persoonlijke ontwikkeling.
Bekijk project12+
Gerealiseerd
Open Kaart is een verrassend kaartspel waarmee jongeren of gezinsleden zichzelf en elkaar beter kennen. Door vragen over elkaar te beantwoorden leren ze zich in de ander in te leven en zich kwetsbaarder op te stellen. Zo worden onderlinge banden versterkt en weerbaarheid vergroot.
Bekijk project16+
Ontwikkeling
G-Moji is een zelfhulp app die emoties zichtbaar maakt. Door jongeren te helpen inzicht in hun eigen emoties te krijgen, willen we voorkomen dat ze ergere psychische klachten ontwikkelen.
Bekijk project-6
Ontwikkeling
Soemva is een vrolijk, fantasievol, laagdrempelig en interactief spel voor ouder en kind bedoeld om de ontwikkeling van de sociaal emotionele vaardigheden van 4-6 jarige kinderen te stimuleren.
Bekijk project6+
Gerealiseerd
Blue en Yellow is een innovatie in de strijd tegen kindermishandeling, een animatie die in beeld komt bij YouTube filmpjes die door kinderen gekeken worden. De avatar 'Blue' is zelf slachtoffer van kindermishandeling en vertelt kinderen dat het niet oké is als iemand je pijn doet en dat er hulp is. Zo geeft Blue aan dat je kan praten met een volwassenen of bellen met de kindertelefoon.
Bekijk project16+
Onderzoek
Mindspace bestaat uit een wearable en een podcast serie genaamd "Blokje om". De wearable meet stress en geeft directe feedback aan de gebruiker. Dit kan nuttig zijn wanneer de gebruiker zich niet bewust is van toenemende of langdurige stress. Via de podcast worden kennis en oefeningen aangeboden die de gebruiker inzicht geven in verschillende thema's, zoals stress, burn-out, zelfzorg, herstel, teamprocessen en bio cueing.
Bekijk projectPagina 1 van 2