Donna Stam

Donna heeft haar hele leven al geweten dat ze zich graag inzet om andermans leven een stukje beter te maken. En waar dan beter te beginnen dan bij kinderen die wel wat hulp kunnen gebruiken? Als social designer onderzoekt ze niet alleen welke uitdagingen en problemen ergens spelen, maar gaat ze ook op zoek naar oplossingen. De kracht van ontwerpen is, volgens Donna, dat je kan voorstellen hoe de wereld zou moeten zijn, in plaats van deze te nemen zoals hij is.

 

Behoeftes ontrafelen, het ‘reframen’ van uitdagingen, abstractie en warrigheid concreet maken, daar voelt Donna zich goed bij. Ze streeft naar het ontwerpen van betekenisvolle innovaties en interacties, en is niet bang om kritisch te zijn. Het allerleukste aan haar werk vindt ze dat ze telkens weer nieuwe mensen, verhalen en ervaringen leert kennen, waar ze zich graag door laat verrassen. Ze ziet het als haar taak om deze verhalen verder te verspreiden en bewustwording te creëren van andermans leefwereld.

 

Welke Disney-personage zou je willen zijn?

“Aladdin! Wie wil nou niet door de straten en over daken slingeren en vanaf een vliegend tapijt de hele wereld kunnen zien.”

Betrokken bij de projecten:

16+

Gerealiseerd

Monnie

De Monnie App helpt jongeren bij het makkelijker betalen van rekeningen, waarbij ze worden aangesproken vanuit hun eigen taal en leefwereld. Organisaties waaraan de jongere iets moet betalen nemen hun verantwoordelijkheid en de jongere wordt ondersteund bij de betalingen.

Bekijk project

16+

Onderzoek

Terug naar Eigenwaarde

Voor en met dak- & thuisloze jongeren ontwikkelen we een nieuw woonconcept dat verder gaat dan alleen een dak boven hun hoofd. Terug naar Eigenwaarde biedt ruimte voor zelfvertrouwen, eigenwaarde en persoonlijke ontwikkeling.

Bekijk project

-6

Ontwikkeling

Soemva

Soemva is een vrolijk, fantasievol, laagdrempelig en interactief spel voor ouder en kind bedoeld om de ontwikkeling van de sociaal emotionele vaardigheden van 4-6  jarige kinderen te stimuleren.

Bekijk project