You need to fuck up to grow up!
Jongeren zien pas dat ze een probleem hebben, als het te laat is. Uit gesprekken met jongeren blijkt hoe makkelijk het voor hen is om in relatief korte tijd een grote schuld op te bouwen.
Monnie is een vernieuwende dienst voor bedrijven en grijpt juist in op het moment dat het haalbaar is om een oplossing te vinden, namelijk bij de eerste betalingsachterstand bij een van de 4 grote schuldeisers: telecombedrijven, Duo, belasting en banken. Jongeren hebben vaak geen idee hoe de stappen in het financiële proces zijn en hoe ze daarmee om moeten gaan. Daarom belanden brieven erover vaak op de grote stapel. En ze vinden het belangrijk om de ruimte te krijgen om op hun eigen benen te staan en fouten te mogen maken.

Gedragsverandering bij jongeren, #hoe dan?
Met Monnie willen wij een momentum creëren waarin alle factoren die tot gedragsverandering kunnen leiden aanwezig zijn: motivatie (de wil om), capaciteit (het kunnen) en de gelegenheid. Monnie werkt met een motiverende personal-coach- bot, die via verschillende tone-of-voices en in een toegankelijke, aantrekkelijke en complimenterende stijl jongeren aanspreekt. Monnie zorgt ervoor dat je je financiën gaat behandelen als een tamagochi.

De app geeft jongeren overzicht in hun financiën, creëert haalbare stappen, directe betaling via een ‘tikkie’, biedt een link naar (online of offline) hulp bij complexere problemen en geeft bedrijven inzicht in of er sprake is van betalingsonwil of betalingsonmacht.

Get it together
Ons concept is getest in MBO niveau 1 klassen. Een startpunt waarvandaan we verder willen bouwen,  omdat we weten dat dit een lastig bereikbare (en diverse) doelgroep is. Wij zoeken bedrijven en maatschappelijke partners met lef, die servicegericht willen werken voor een doelgroep, die in financieel opzicht bijgeschoold wil en kan worden. Want: jong geleerd is oud gedaan.

Heeft u interesse in of vragen over dit project? Neem dan contact op met christa@garage2020.nl